قالبگیری با چسب سیلیکون

آموزش قالب گیری با چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم

همانطور که قبلا در مقالات گذشته به شما هنردوستان عزیز آموزش دادم گفتم که بهترین و استاندارد مواد قالبگیری از اجسام و مجسمه سیلیکون می باشد.سیلیکون ها کیفیت ها و مشخصات مخالفی دارند که باید از فروشنده و یا وارد کننده آن مشخصات و استاندارد های آن سیلیکون را بپرسید.

سیلیکون ها در گرید های صنعتی برای قالب گیری از قطعات صنعتی و گرید بهداشتی برای قالب گیری برای استفاده در مواد بهداشتی و آشپزی و سیلیکون rtv2 برای قالبگیری از اجسام و مجسمه ها موجود می باشد.اگر اطلاعی راجب مواد قالبگیری و سیلیکون ها ندارید ابتدا مقاله انواع مواد قالبگیری را مطالعه کنید

معرفی روش قالبگیری

اگر علاقه دارید که قالبگیری با سیلیکون را فرا بگیرید می توانید از پکیج آموزش قالب سازی سیلیکونی و پکیج استاد شو قالبگیری و مجسمه سازی هنرکده رضا استفاده کنید.

در اینجا روشی ساده برای قالبگیری از اجسام ساده و کوچک را می خواهم به شما آموزش بدم.در این روش ساده می توانید از چسب آکوتریوم که در همه ابزار فروشی ها موجود است استفاده کنید.در این روش می توانید از مدل های کوچک ، مهره ها، حلقه ها و … به راحتی یک قالب بسازید و با آن تولید کنید.

روش کار

ابتدا ظرفی را پر از آب کنید و مقدار چند قظره ماسع ظرف شویی درون آن بریزید.آنرا هم بزنید تا مایع ظرف شویی به خوبی در آب محلول شود.سپس به مقدار لازم چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم بریزید و به آرامی در داخل مایع با دستتان آنرا ورز دهید.به مرور می بینید که چسب ها مانند خمیر به هم جمع می شوند و از میزان چسبندگی آن به دستتان کم می شود.بعد از اینکه چسب را به خوبی ورز دادید و آماده شد آنرا روی پلاستیک بزارید و مدل مورد نظرتون رو به آرامی روی خمیر چسب بزارید و آرام فشار دهید تا داخل چسب فرو رود.فراموش نکنید قبل از اینکه مدل را درون چسب بزارید مدلتون رو با وازلین چرب کنید که در انتها جدا کردن آن از قالب راحت باشد.
بعد از این که مدل درون خمیر چسب قرار گرفت چند ساعت تا یک روز صبر کنید که چسب خشک شود و قالب شما آماده شود.پس از خشک شدن به آرامی مدل را از چسب جدا کنید و از قالب استفاده کنید.

به طبع این روش برای تولیدات انبوه و مداوم مناسب نیست و بهتر است از سیلیکون قالبگیری استفاده شود.ولی روش مناسبی برای گرفتن قالب های کم هزینه از مدلهای کوچک و کم ظرافت می باشد.

در کلیپ های زیر می توانید روش انجام کار را به صورت تصویری ببینید و استفاده کنید..

کپی برداری از مطالب بدون ذکر نام سایت هنرکده رضا مجاز نیست

 

دیدگاه بگذارید