مجسمه خمیری

انواع روش های مجسمه سازی

  • مدل سازی و پیکرتراشی
  • مجسمه های قالبی

مدل سازی و طراحی مجسمه

یکی از زیباترین هنرها طراحی و ساخت یک مدل هنری از صفر تا صد با دست می باشد.مدلسازی و پیکره تراشی مجسمه یعنی طراحی و ساخت یک مدل و خلق یک اثر هنری زیبا کار دست انسان..


اساتید مدل ساز بر اساس فرم مدل و حجم و اندازه کار از ابزار و تجهیزات خاص خودشان استفاده می کنند.معمولا روی طراحی با خمیر مجسمه سازی و گل مجسمه سازی می توانند مانور بیشتری دهند و مدلها رو با ظرافت و جزئیات بیشتری طراحی کنند ولی بسته به نوع کار می توان از متریال و مواد مختلفی مثل آهن و رابیتس ، یونولیت و فوم پلی اورتان و یا هر چیزی برای زیر سازی کار استفاده کرد و با ابزار های پیکره تراشی به مدل فرم داد.


هنر مدل سازی شامل هر المانی می شود و هر استاد تخصص خاص خودشان را دارند..طراحی المان های شهری ، طراحی مدل های و مجسمه های کوچک و بزرگ ، طراحی آبنمها و مدل های فایبر گلاس و … انواع کار هایی هستند که مستلزم بلد بودن هنر طراحی و مدل سازی می باشند.

فواید و مزیت های مجسمه سازی

مجسمه سازی یکی از هنرهای بسیار ارزشمند به شمار می رود و یادگیری آن فواید بی شماری را برای افراد ایجاد می کند
که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش صبر و بردباری از مزیت های مجسمه سازی :
مجسمه سازی نیازمند صبر و پشتکار است، به همین جهت افرادی که به یادگیری این رشته هنری می پردازند
با نحوه کنترل شرایط سخت آشنا می شوند.
و برای رسیدن به هدف خود سعی و تلاش می کنند و دقت خود را در این زمینه افزایش می دهند
و در نهایت یک مجسمه زیبا را خلق می کنند.

مجسمه های قالبی

در بحث مجسمه سازی یکی از اصلی ترین مباحث فراگیری علم و هنر قالبگیری از اجسام می باشد.چرا که مدل هایی که طراحی می کنیم همیشه جنس مقاومی ندارند که مستقیما پس از طراحی و ساخت در دسترس عموم قرار گیرد و مورد استفاده باشد.به طور مثال مجسمه ای که با خمیر یا گل طراحی می شود را نمی توان برای المان های شهری در فضای بیرون بکار برد.زیرا هم شکننده هستند و هم در مقابل سر ما و گرما و حرارت خورشید مقاومت کافی ندارند..


پس باید راهی باشد که مدل زیبایی که طراحی کردیم رو استفاده کنیم.گاهی اوقات هم مدلی که طراحی یا خریداری می شود جنس محکم و مقاوی دارد ولی باید راهی باشد که از مدل طراحی شده تولید انبود در مدت زمان کم انجام گیرد و نیازی نباشد هر بار از صفر زمان زیادی را خرج طراحی مدل از صفر تا صد کنیم.


چاره این کار فرا گرفتن هنر قالبگیری می باشد.قالبگیری از مجسمه و مدل ها را هر استاد مدلسازی باید بلد باشد که بعد از طراحی و ساخت کار از آن مدل قالبگیری کند.از قالب ساخته شده می توان خروجی هایی کپی برابر با اصل مدل با جنس های مختلف مثل رزین ، فایبر گلاس ، گچ ، سیمان و … داشته باشیم.

مزایای یادگیری قالبگیری از مجسمه

با فراگیری علم قالب گیری می توانید کارگاه تولیدی مجسمه راه اندازی کنید و از مدل های زیبایی که طراحی شده از جمله هفتسین عید ، گلدان ، شمعدان ، آبنما و آباژر ، مجسمه حیوانات و دکوری قالب بگیرید و تولید انبوه داشته باشید و کسب درآمد داشته باشید.آموزشگاه مجازی رضا قصد دارد که شما را در آشنایی با انواع مشاغل هنری بیشتر آشنا کند.با ما باشید…

کپی برداری از مطلب بدون ذکر نام سایت هنرکده رضا مجاز نمی باشد

دیدگاه بگذارید