آموزش ساخت مجسمه پلی استر

آموزش ساخت مجسمه پلی استر

موادی که به اصطلاح پلی استر مجسمه سازی متداول است ترکیبی از چندین مواد شیمیایی است.این مواد را به طور کامل در پکیج آموزش مجسمه سازی پلی استر و پکیج آموزشی قالبگیری حرفه ای از مجسمه توضیح دادم.درصد ترکیب این مواد را نیز در آموزش گفته ام.

در این پست تلاش بر این است که مختصری راجب مواد پلی استر و روش های ساخت مجسمه توضیح دهم.

مواد پلی استر

همانطور که گفتم مواد پلی استر ترکیبی از چنید مواد است که مهمترین آنها رزین است.در واقع اصلی ترین مواد کار مجسمه سازی رزین است که بقیه مشتقات در آن حل می شود.

رزین در مارک های مختلفی در بازار ایران موجود می باشد و خوشبختانه کارخانه هایی نیز کار تولید رزین را در داخل کشور انجام می دهند.

رزین مایعی غلیظ می باشد شبیه عسل که روشنی و تیرگی رزین در بازار متفاوت است.کیفیت رزین در کار ما بسیار اهمیت بالایی دارد و من به همه کاراموز ها گوش زد کرده ام که مواد کار را از فروشنده های معتبر تهیه کنید.چرا که مواد کار ما علاوه بر اینکه تاریخ مصرف دارد اگر ناخالصی هایی نیز در آنها ترکیب شده باشد روی خواص شیمیایی آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اگر از تاریخ مصرف رزین بگذرد به سرعت رو به جامد بودن می رود.اگر تکه های جامد در مواد رزین دیدید بدانید یا تاریخ رزین رو به پایان است و یا اینکه مکانی که رزین را نگه داری می کنید جای مناسبی نیست.سعی کنید سریع تر آن را مصرف کنید.

مکان نگه داری مواد

سعی کنید مواد اولیه کارتان را در مقابل گرمای مستقیم خورشید قرار ندهید.این امر به سرعت باعث خراب شدن رزین و کبالت شما خواهد شد.

مواد کبالت و خشک کن پلی استر به سرعت با یکدیگر ترکیب می شوند و واکنش های خطر ناکی از جمله بخارات خطرناک ، جرقه و آتش سوزی را در پیش دارد.پس به هیچ وجه این دو مواد را کنار یکدیگر و در تماس مستقیم یکدیگر نگه داری نکنید.

تینر و بنزین نیز همانطور که می دانید قابل اشتعال می باشد.اگر برای کار رنگ و ترکیب موادتان تینر و یا بنزین در کارگاه دارید دقت کنید که این مواد در کنار لوازم شعله دار شبیه اجاق گاز و پیکنیک و … نگه داری نشود.

پیش نیاز کار مجسمه سازی قالبی

در مقالات گذشته راجب انواع مواد قالب گیری و ایده شغل مجسمه سازی و راه اندازی کارگاه مجسمه سازی با شما صحبت کردم.راجب گستردگی شغل مجسمه سازی نیز صحبت کردیم.

برای شروع شغل مجسمه سازی و راه اندازی کارگاه تولید مصنوعات رزینی ابتدا باید آموزش های اصولی ببینید.آموزش های ما هم به صورت غیر حضوری با جزوات و فیلمهای آموزشی صورت می گیرد و هم به صورت حضوری در شیراز آموزش ساخت مجسمه پلی استر انجام می گیرد.

مجسمه های قالبی پلی استر

پس از آموزش شما نیاز به مکانی مناسب برای شروع کار دارید.مکانی مناسب است که بوی مواد اولیه کسی را آزار ندهد و به منزل همسایه ها نفوذ نکند.حتی الامکان تهویه هوا نیز داشته باشد که خودتان هم اذیت نشوید.متراژ کارگاه برای شروع نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و در یک پارکینگ هم کار خود را می توانید شروع کنید.

پس از آموزش نیاز به مواد اولیه برای کار دارید.بر اساس آموزش های کارگاه هنر کده رضا هیچ گونه دستگاهی برای تولید مجسمه پلی استر نیاز ندارید.فقط ابزار اولیه مثل ظرف برای درست کردن مواد،دریل برای هم زدن،ترازو برای وزن کشی مواد و …

برخی کارگاه ها دستگاه های روتاری و چرخشی برای گرداندن قالب ها طراحی می کنند ولی به هیچ وجه جز اولویت های کار ما نیست.شما با تهیه مواد اولیه که در آموزش به شما گفته می شود می توانید کار خودتان را آغاز کنید.

ساخت تندیس صورت

سرمایه مورد نیاز

همانطور که گفتم در این شغل بیشترین نیاز ما مواد اولیه می باشد.در این شغل اگر به دنبال موفقیت هستید باید کار را گسترش دهید.به عبارتی با تهیه مواد اولی و خرید اول شما تازه استارت کار شما خورده است.قالب هایی می گیرید و از آنها تولید را شروع می کنید و با فروش تولیدات کسب درآمد می کنید.مجددا باید مواد اولیه تهیه گردد و قالب های بیشتر گرفته شود و مدل ها و تولیدات را گسترش دهید تا به مرور به یک کارگاه بزرگ و قدرتمند تبدیل شوید.پس میزان سرمایه ثابتی نمی توان برای یک شغل مشخص کرد.

آموزش تولید مجسمه فایبرگلاس

فروش مجسمه های پلی استر

برای فروش تولیدات و مجسمه های رزینی خود ده ها ابتکار می توانید داشته باشید.بازاریابی و تبلیغات و تاسیس غرفه ها و نمایشگاه ها در شهرتان تاثیر زیادی در معرفی شغلتان دارد.داشتن پیج اینستاگرام و کانال تلگرام و یک سایت اینترنتی تاثیر زیادی روی معرفی محصولاتتان به علاقه مندان در شهر های دیگر دارد.به طور کلی در همه مشاغل موفقیت آنها در گرو استفاده صحیح از ابزار های دنیای مجازی می باشد.

اگر طرفدار های محصولات شما زیاد شدند میتوانید با تخفیف ها و ایده های قرعه کشی و ده ها ابتکار فروش خودتان را بیشتر کنید.شغل تولید مجسمه هم مثل تمامی مشاغل هنری نیاز به ابتکار عمل و پشتکار دارد.شغلی ست پر از زیبایی و لذت از تولید مدل های زیبا که اگر با کسب درآمد همراه شود بهترین انتخاب برای هنردوستان می باشد.

آموزش ساخت مجسمه

فروش مجسمه پلی استر در شیراز و فارس،فروش مجسمه پلی استر در تهران،پاکدشت،چهاردانگه،فروش مجسمه رزینی در تبریز و سلماس،فروش مجسمه در اصفهان،فروش مجسمه در کرج،فروش مجسمه رزینی در اهواز و خیلی از شهر های دیگر رونق خوبی داشته است که شما هم می توانید در این شغل قدم بگذارید.

آموزش و شروع کار

در اول مطلب گفتم که عزیزانی که در شهر های مختلف ایران هستند میتوانند از دو پکیج آموزشی ما برای یادگیری مجسمه سازی در کمترین زمان ممکن استفاده کنند.در حال حاضر دو پکیج آموزشی برای شغل مجسمه سازی پلی استر با قالب سیلیکونی برای شما آماده سازی شده است.این پکیج ها به طور کامل توسط مهندس رضا رضایی مدیر سایت هنرکده رضا تهیه و تنظیم شده است و با بیانی ساده تمامی مباحث این شغل با ارزش به شما آموزش داده شده است.

پکیج آموزش قالبگیری سیلیکونی و مجسمه سازی

پکیج استاد شو و حرفه ای قالب گیری سیلیکونی و تولید مجسمه پلی استر

پکیج آموزشی طراحی و مدلسازی مجسمه با خمیر و قالبگیری به سبک استاد براون

کپی برداری از مطالب بدون ذکر نام هنرکده رضا مجاز نمی باشد

دیدگاه ها(01)

  1. ممنون از راهنماییتون عالی بودش

    خواهش می کنم

    دیدگاه by محمد عسکری on بهمن 2, 1401 at 1:49 ق.ظ

دیدگاه بگذارید