مجسمه ورق طلا

آبکاری طلایی براق

شاید شما هم مجسمه ها و آثار هنری زیادی دیده باشید که شبیه فلز براق و طلایی یا استیل تمیز می درخشد.روی این مدلها اکثرا عملیات آبکاری انجام شده.آبکاری نیکل کروم به وسیله مواد مخصوص که با پیستوله توسط متخصص این کار روی مدل انجام می شود و یک سطح لاکچری زیبا و براق فلزی به کار می دهد..ولی یک روش دیگر برای زیبا سازی و براق کردن سطوح کار داریم که به صورت دستی انجام می شود.به این کار تکنیک ورق کوب می گویند.

آبکاری نیکل کروم

تکنیک ورق کوب

این تکنیک را روی سطوح مختلف با جنس های متفاوت از جمله پلی استر ، گچ و … می توانید انجام دهید.روش کار بسیار ساده می باشد که پس از انجام مدلی زیبا و براق به شما تحویل خواهد داد.برای انجام این کار باید ورق های توتکالییا فول باند که به رنگ های طلایی ، نقرا ای و مسی که در بازار موجود است تهیه کنید.ورق ها به دو صورت در بازار موجود می باشد.

ورق طلا و مسی و نقره ای

یک مدل که هنگام استفاده خرد می شود و به مدل می چسبد و مدل دیگر که ورق هالی توتکالی هستند که ورق های پلاستیکی به صورت متری می باشند.ورق توتکالی پس از چسبیدن به مدل و جداسازی ، ورق ها رنگ خود را به مدل می دهند و جدا می شوند.

ورق طلا برای ناخون

موارد استفاده

از تکنیک ورق کوب در پتینه کاری و کهنه کاری ، آنتیک کردن مدل ها و دکوپاژ ، در زیبا سازی سطوح برجسته و گل ها و … استفاده زیادی دارد.ورق های تولید آلمان کیفیت بسیار بالا و براقی مناسبی دارند.این ورق ها یک لایه نازک از فلزات طلا ، مس یا نقره روی کار ما بر جای می گذارند.

مجسمه ورق طلانمای ساختمان ورق طلا

 

روش انجام ورق طلایی

برای انجام این کار ابتدا باید سطح مدل را چسبنده کنیم.برای ایجاد چسبندگی از اسپری یا چسب مخصوص این کار باید استفاده کنیم.برای تهیه چسب ورق کوب به لوازم هنری باید مراجعه بفرمایید.اگر از اسپری استفاده کردید پس از هم زدن آنرا از فاصله 15 سانتی متری روی سطح مدل بزنید.جوری اسپری زده شود که روی کار شر نکند.

اگر چسب مخصوص ورق کوب را تهیه کردید می توانید آنرا با قلم مو روی برجستگی ها یا سطوح مورد نظر بزنید.20 تا 45 دقیقه صبر کنید تا سطح کار چسبنگی خوبی به خود بگیرد.حال نوبت استفاده از ورق ها می باشد.

ورق طلا

ورق ها را به اندازه های کوچک تر برش بزنید و روی کار بزارید.با مسواک یا پنبه یا انگشت به آرامی روی آن بکشید تا به سطوحی که چسب زره اید بچسبد.سپس ورق ها را جدا کنید.می بینید که رنگ ورق روی کار می ماند و ورق بدون رنگ جدا می شود.این کار را تا وقتی که یک سطح براق زیبا به شما بدهد انجام دهید.درخشندگی کار بستگی به جنس و کیفیت ورق ها دارند.

انواع ورق ها:

در بازار دو نمونه ورق برای کار ورق کوب موجود میباشد که روش کار با هر دو را در فیلم های آموزشی برای شما در همین پست گذاشته ام.یک نمونه ورق توتکالی که رنگ طلایی یا نقره ای یا مسی به ورق های نازک پلاستیکی چسبیده.با چسباندن این ورق ها روی کار و برداشتن ورق پلاستیکی،رنگ روی کار چسبیده و پلاستیک بدون رنگ جدا می شود..

نوع دوم خود رنگ به صورت ورقه ای نازک وجود دارد که باید به آرامی روی کار چسبانده شود.سپس با یک قلم مو روی آن می کشیم.با این کار جاهایی که چسب یا اسپری زده ایم رنگ ها باقی میماند و بقیه رنگ ها خورد شده و جدا خواهد شد.

اگر تکنیک های ورق کوب به خوبی اجرا شود می توان آثار بسیار زیبا و شیک و ارزنده ای به بازار اراثه داد و کسب درآمد خوبی از این هنر داشت.

اگر علاقه دارید با انواع رنگ طلایی آشنا شوید و روش رنگ طلایی پودری را یاد بگیرید اینجا کلیک کنید..

نمای ساختمان ورق طلا

می توانید زیر رنگ مدل را به یک رنگ تیره مات رنگ کنید.سپس روی کار ورق طلا انجام شود تا جلوه زیبای آ«را مشاهده کنید.این روش را روی تابلو های برجسته و مجسمه ها اجرا کنید.

.مجسمه ورق طلا

کلیپ آموزشی استفاده از ورق طلا

نوع اول که کل ورق به کار می چسبد

 

نوع دوم ورق جدا شونده

کپی برداری فقط با ذکر نام سایت هنرکده رضا مجاز می باشد

دیدگاه ها(03)

  1. سلام و وقت بخیر، من یک مجسمه پلی استر که لباس پر چینی داره را با ورق طلا کار کردم به روشی که ابتدا چسب زدم بعد ورق طلا گذاشتم اما برخی قسمت ها بخصوص در داخل عمق چین ها و روی لباس ورق طلا نچسبیده و دو رنگ شده، آیا میشه دوباره روی اون قسمت هایی هم که ورق طلا داره یک لایه رقیق چسب زد و مجدد ورق طلا گذاشت تا پوشش کامل شود؟ سوال دیگر اینکه آیا روغن جلا برای محافظت بهتر است یا لاک الکل؟ ممنون از پاسخگویی

    دیدگاه by رضایی on مرداد 30, 1399 at 9:27 ب.ظ
  2. سلام
    بله میشه..اسپری و یا مایع چسب ورق طلا را بزارید یه نیم ساعتی بمونه رو کار نت خاصیت چسبندگی خوب داشته باشه.سپس بر اساس آمئزش ورق طلا بزنید.به طبع کیفیت کارهای بازار هم پایین اومده..
    به نظر من کیلر مایع یا روغن جلا یا نهایتا اسپری کیلر محافظ خوبی برای فیکس کردن رنگ و محافظ در برابر شستشوست.

    دیدگاه by مدیر سایت on شهریور 20, 1399 at 11:41 ب.ظ
  3. ایا میشه با این روش اینه شمعدان رنگ رفته رو ورق طلا زد

    روی هر چیزی می شه انجام داد ولی سطح کار تمیز باشد و چرب و خاکی نباشد

    دیدگاه by سارا on دی 17, 1401 at 5:21 ب.ظ

دیدگاه بگذارید